Saturday, August 11, 2007

This is, like, another update dude!

Maak u geen zorgen, ik ben ongedeerd. Ik heb het overleefd. Oh sorry, u weet niet waar ik het over heb? Neenee, er is geen vliegtuig neergestort op mijn hotel. Nee, geen carbombing door de Italiaanse mafia. Nee, geen aanslag in San Diego. Nee, de apocalyps is nog niet aan de gang (ik zit in California, niet in Utah). Nee, ik heb het over mijn ervaring van zonet. Ik ben de huurauto gaan afhalen. En dat was een avontuur op zich.
Iedereen die een rijbewijs heeft weet dat je nogal vaak de versnellingspedaal indrukt, vooral tijdens het remmen om niet stil te vallen. Voor degenen die geen rijbewijs hebben: voila, een gratis tip, ik heb u zonet €50 aan rijlessen bespaard. Ik denk dat een tractatie volgende keer als u mij ziet op zijn plaats is. Maar bon, terug dus naar mijn huurauto. Dat is namelijk een automaat. En die heeft dus geen versnellingspedaal. Ik dus eerst braafjes gevraagd hoe dat allemaal werkt, om dan te vertrekken. Alleen... dat versnellingspedaalautomatisme zit er erg hard in, en ik ging dus automatisch constant op die non-existente pedaal staan. Edoch, niet alleen is die pedaal er niet, op de plek waar die staat komt gewoon... de superbrede rempedaal. Resultaat: de eerste vier keer aan een kruispunt bijna door de voorruit gevlogen.
Daarenboven was de Hertz-dame ook nog eens haar tankkaart kwijt zodat ze mij moest wegsturen met een lege tank. Als compensatie mogen we de auto ook leeg terugbrengen, maar dat wil natuurlijk niet zeggen dat ik niet moest gaan tanken. En ik kan tanken. Euh... aan Europese tankstations. De stappen zijn simpel. 1. Ga naar de betaalautomaat en steek bankkaart in. 2. Open de benzinetank. 3. Tank. 4. Rijd vlug, vlot en blij terug door. Probleem 1: geen bankkaart. Gelukkig kun je ook biljetten in die automaten proppen hier. Je. Niet ik. Ik dus naar het service station, om te vragen of die dames me konden helpen. Het antwoord was gelukkig ja. Dus ik daar betaald. Oke, probleem 2: hoe open ik in godsnaam die benzinetank? In Europese auto's staat dat netjes rechts van u, bij al de rest van het dashboard. Hier... onder uw linkervoet. Goed, probleem 3: benzine kiezen en tanken. Ik ben Diesel gewend, dus geen idee welke benzine ik zou kiezen. Gelukkig snelde de dame me weer ter hulp: 'this is cheap one'. Ze duwde me zelfs tevoren de slang in mijn handen, en begon zelf te pompen. Mooi zo, moest ik enkel nog de slang in de tank houden. Helaas, de slangen zijn hier met een veersysteem, wat ik niet had ingecalculeerd, zodat ik na $8 plots stopte met tanken. Ik dacht 'oké, die tank kan nooit zo klein zijn', en na wat gefumble met de slang, werkte het allemaal terug. Oké, ik dus terug naar het cabinetje om mijn wisselgeld te krijgen, klaar om terug te vertrekken. Probleem 4: uitzoeken hoe die gps werkt. We hebben namelijk gps besteld in die huurauto, en dat ding moest ingesteld worden op het adres van mijn hotel, want die route ken ik natuurlijk niet van buiten. Gelukkig ging dat vrij snel, en was ik snel terug klaar om te vertrekken.
Normaal was de eer van dat alles voor Moe Mobiel geweest. De eer en de stress. Maar helaas, haar vlucht gisteren werd afgelast, waardoor ze meer dan een dag vertraging heeft opgelopen en op dit eigenste moment nog in de lucht hangt. Het positieve nieuws daaraan is dat ik ze nu zelf kan afhalen, en we dus geen taxi moeten betalen. Het negatieve nieuws is dat ik moet gaan parkeren aan de luchthaven, wat me opnieuw meer stress gaat opleveren. Maar daarna heb ik tenminste een copiloot om de stress mee te delen.
Gek, ik had het gevoel dat ik meer te schrijven had. Toch niet, althans op dit eigenste moment niet. Ik hoop dat ik niet opnieuw mensen tegen de borst heb gestoten omdat deze post te kort is (het is u vergeven hoor, ik heb u verwend de laatste tijd, het is allemaal mijn fout). Deze keer kan ik met vrij grote zekerheid zeggen dat bij de volgende post de bMoeder hier zal zijn. Zie u!

Redefining awesomeness. Since 1986.
Be The B

2 comments:

Anonymous said...

Héhé, die Amerikanen toch met hun gewoontes. Wel minder nieuws dat de vlucht van b-mama gewoon is afgelast, kunnen ze dat zomaar maken? Ze zat toch nog ni op de luchthaven hoop ik? Tis te hopen dat ze al veilig daar is. En Ben ik zou zeggen: prijs u gelukkig dat ze daar niet links rijden, dat heb ik ooit gedaan in Ierland en dat is om dood te gaan.
Tot de volgende!

Hannibal said...

Hahahaha, automatic is kei simpel :-) Wij hebben dat gehad en ik had daar totaal geen problemen mee...