Saturday, June 30, 2007

FREEEEEEDOOOOOOOOM!!!!

Met deze uitspraak van een beroemde Schotse held refereer ik natuurlijk niet aan het einde van de examens, maar aan de afloop van Emma en de greep die de Daily Dedicated Fiction op mijn leven had. Het einde was nog zeemzoeter dan de rest van de reeks, de regie zo mogelijk belachelijker, maar Emma is nu samen met Nils, Osman is bijgedraaid, Myra ging van bitch naar buddy, en Ignace steekt achter slot en grendel. Tevreden? Achja, de eindgeneriek (met de verschillende toekomstige aflopen van alle personages) was een laatste moment van uitlachteevee voor deze hilarische reeks.
Voor een nieuwe verslaving is er niet meteen een risico, het is zomer. Komkommertijd zegt de ene, Fata Morgana-tijd zegt de andere. Het verschil is dat ik graag komkommer heb. Essentie van dit teevee-seizoen is blijkbaar: meer Ben Crabbé! Waar vroeger het uitstekende praatprogramma Zomer gepresenteerd werd door Jan Leyers, wordt ook DAT nu gepresenteerd door de man wiens voorhoofd langer is dan zijn benen. Het publiek kreunt. Het is te pijnlijk om erover te praten/schrijven...
Ander nieuws dan maar: de examens zijn ondertussen natuurlijk ook voorbij, en gelukkig maar, nog een en ik had publiekelijk geflipt. Wat dat precies inhoudt, zullen we nooit weten, maar ik garandeer u dat er proffen en passers aan te pas zouden komen. Het was dus net op tijd gedaan, en tijd voor een balans. Een balans zeg ik u, eentje met voorspellingen!
UPDATE: Twee vakken waar geen echt examen van is vergeten, laat ik die er ineens bijzetten...

  • Studie van Declaratieve Talen: 11
  • Modern Japans, Deel I: Taalkunde: 9
  • Computergrafieken: 14
  • Gedistribueerde Systemen: 8
  • Gebruikersinterfaces: 14
  • Ontwerp en Analyse van Softwaresystemen: 13
Hopelijk is dit alles conservatief geschat. Ander nieuws van het academisch front: de thesissen zijn verdeeld. Binnenkort kan u nauwgezet lezen hoe Multi-perspective Rendering precies in zijn werk gaat, en hoe het uw leven kan verbeteren. Op dat laatste kan ik al een antwoord geven: waarschijnlijk absoluut niet. Toch, blijkbaar vindt de universiteit het tof, en dan is het mij een eer en genoegen die taak tot een goed einde te brengen.
Maar genoeg gezeverd over de KUL, ik ben er nu net even van af. Daarstraks was er in Leuven een open auditie voor een kortfilm '413', van het onbekende productiehuis 'Kwanten Productions'. Ik heb blijkbaar twee Kwantens onder mijn lezers, misschien kennen die de zaakvoerder in kwestie? Anyway, het viel me lelijk tegen. De jury bestond uit twee kerels en een meisje, alledrie rond mijn leeftijd. De opdrachten: 'stel jezelf voor op een originele manier' - check!, 'breng volgende tekst' - totally nailed it!, improvisatieoefening - I ruled! Tenminste, dat zou de getrainde, geoefende luisteraar en toeschouwer ervan gevonden hebben. De jury, meerbepaald de snotneus die het meest links zat, was niet onder de indruk. Mijn eerste emotie in het opgelegd werk was prachtig, maar dan was ik er niet in geslaagd de volgende emoties perfect te capturen. Ik bleef er tussen zweven. Wel newsflash, snotneus: ik ben geen zwangere vrouw met moodswings. Ik ben - zoals 99% van de mensen - een complexe persoon met complexe composietemoties. Natuurlijk stelde ik me defensief op en niet zuiver gekwetst: die trut had mij bedrogen met mijn drie beste vrienden en haar hond, en dan verwijt ze MIJ die ene nacht met Keira Knightley? (althans, dat veronderstel ik, er was geen context gegeven, maar dat is de ENIGE logische verklaring voor het amalgaam aan emoties die ik kan vinden) Achja, duidelijk een theoreticus. Ik had misschien in een Shakespeariaanse colère moeten schieten en hem zeggen 'Miserie? Jij weet niet wat miserie is jongeman!'
Nu, normaal zou ik hier nog een taaltip zetten, maar ik ga het niet doen. Blijkbaar is mijn taal niet goed genoeg om op de wereld los te laten. Troost u met het feit dat ik nu meer tijd heb om het hier eens wat up te daten... Ten laatste 5 juli de volgende update, met mijn resultaten die ik 4 juli zal hebben!

Redefining superiority (despite what people say) since 1986.
Be The B

3 comments:

Anonymous said...

Dit keer ben ik de eerste die reageert :d

Alvast dit bb: zomer 2007 is inderdaad verschrikkelijk. Het woord lullen dekt het geheel van activiteiten perfect (vooral die psychologe met haar stom kapsel).

Anonymous said...

omhoog gevallen zelf verklaard hippe arty farty jury? >_>

Alsook het hele concept talkshows waar Axl Peleman in voorkomt staat me serieus tegen, dus ik vermijd alles waar die kerel in voor komt.

Dit terzijde, zal ik ook even een pronostiek placeren, kunnen we zien wie er dichtst bij zit

Gedistribueerde systemen: 12
Studie van declaratieve talen: 6
Multi-Agent Systems: 14
Computergrafieken: 14
Geavanceerde computerarchitectuur: 18 (I'm feeling lucky ^^ )
Gebruikersinterfaces: 15 Dat is wel het minste dat we verdienen
OASS: reken een 12 ofzo, ik heb het examen weliswaar nog niet gedaan en ben dan ook publiekelijk aan het flippen in de beslotenheid van mijn eigen kot.

Wat dus inderdaad betekent.. herexamen.

En ik log nog steeds niet in ^-^

Tip qua verslavingen trouwens: The OC, zeer entertainende serie naar mijn bescheiden mening, niet in een sarcastisch grappig manier maar toch.

Anonymous said...

Hey Ben,
ik kan u laten weten dat die 'productions' nix met mijn gehele familie te maken hebben, het zou ook al raar zijn dat een lid van mijn familie uw acteertalenten zou onderschatten ;-). Voor de rest hoop ik met uw mee voor goede punten, ik geef toe ook enigzins uit eigenbelang, ik zou namelijk nog g naar Londen gaan deze zomer.Zie u!