Wednesday, June 27, 2007

De koning valt

Waarde landgenoten,

ik weet dat jullie allemaal op jullie honger zitten, brandend naar een update van mijn leven, maar ik vrees dat een stevige update nog enkele dagen op zich zal laten wachten, ik heb namelijk nog examen tot vrijdag. Maar toch een korte teaser.
Het meest opvallende nieuwsitem was namelijk de val van de koning, waarbij die zijn heup brak. Ik vraag me dan toch af hoe dat gebeurt, je ziet die man het niet direct doen, en zo'n gemoedelijk type zie je ook niet meteen afzien... Ik vermoed dat het een beetje als volgt is gebeurd:

De koning loopt al fluitend ("In het kasteel van koning Samson", Samson & Gert) door het Paleis, en bovenaan de trappenhal struikelt hij over Fabiola, die net op die plaats haar middagcoma ligt uit te slapen. De koning blijft met zijn voet in haar gecementeerde haardos steken, valt pardoes met de koninklijke bips in de gigantische hoed van Fabiola, en schuift al bobsleeënd in die sloep de trap af, tot hij pijnlijk tot stilstand komt.
Paola heeft het voorval gezien, springt met een atletische sprong over Fabiola op de trapleuning en glijdt Mary Paoloppins-gewijze haar echtgenoot ter hulp. De koning zegt 'bel een ambulance!' Paola schiet weg naar de eerste de beste lakei (zelf weet ze niet hoe de telefoon werkt, en zelfs als ze het wist kende ze het nummer van de 100 niet (voor degenen die dat ook niet weten, dat is 112)), en die lakei snelt samen met haar de vorst ter hulp. Daar aangekomen vraagt de lakei 'Maar sire, wat scheelt er toch?'
'De koningin en ikzelf vragen u, uit het diepst van ons hart en in de sfeer van de goedheid van deze periode van het jaar' - het is bijna nationale feestdag zoals u weet - 'om een ambulance op te bellen. Let wel, ik wil naar een Franstalig ziekenhuis in Brussel, gelukkig is dat in de meerderheid het geval. Ik wil daarbij benadrukken dat eeniedere houding van separatisme in de gezondheidszorg niet tolerabel is, en ...' en de koning gaat maar door, terwijl de lakei gefascineerd luistert.
Gelukkig is ondertussen Fabiomort, een van de hondjes van Laurent die achtergebleven waren op het paleis, al in actie geschoten. Na eerst een plasje te doen in wat hij dacht dat een kattenbak was, maar uiteindelijk het kapsel van de nog steeds comateuze Fabiola bleek te zijn, spurt Fabiomort naar de telefoon, drukt 112, en blaft 'Roif, roif!'


De ambulance was binnen luttele minuten ter plaatse, de vorst stelt het goed. En nu maar wachten op een post met een échte lengte ;)

2 comments:

Anonymous said...

Ben, wat ben je weer grappig :-D!

Anonymous said...

Dag BB! Goeie post. Eindelijk wordt de hongerige lezer wat op zijn wenken bediend.