Tuesday, May 15, 2007

Pixelfun

Hier zit ik dan. Het is een stuk in de nacht, ik heb slaap nodig, maar ik zit torussen te tekenen. Althans, ik zit dingen te tekenen die op een torus zouden moeten lijken, maar het niet doen. Gelukkig kan ik die torus straks gebruiken voor mijn taaltip. Voor wie het niet zou weten trouwens, een torus is het wiskundige oppervlak dat eruit ziet als een donut. Hmm, donuts...
Anyway, de existentiële vraag verdiept zich ten zeerste op een moment dat in een venster achter datgene waarin je aan het bloggen bent de pixels zich rij per rij langzaam maar zeker fout beginnen af te tekenen. Waarom? Ach, wie weet het. Punten verdienen voor het vak Computer Graphics lijkt het simpele antwoord, maar dan kunnen we natuurlijk recursief doorgaan. Waarom punten pakken voor Computer Graphics? Om volgend jaar een goede thesis in CG te kunnen doen. En waarom volgend jaar een goede thesis in CG doen? Om werk te vinden in CG. Willen we dat? ... . En daar zitten we zo vast als die torus. En dat op het moment dat toepasselijkerwijs Billy Talent door mijn boxen zijn nummer 'Where's the Line' schreeuwt. "Here today, forgotten tomorrow," over existentiële vragen gesproken...
Maar laten we even backtracken naar die thesis. Sorry, ik was even weg. U heeft daar natuurlijk niets van gemerkt, gezien die tekst hier doorloopt, maar ik moest even een nieuwe renderopdracht van ettelijke minuten starten, om alweer dezelfde lelijke incorrecte torus te tekenen, met andere nutteloze output in de hoop dat die niet zo nutteloos is. Nu effectief terug naar die thesis. Daarstraks, of gisteren zo u wil, was het thesismarkt. Ik denk dat de thesis binnen CG vrij zeker is, gezien de rest van de thesissen euh... quel est le mot juste... kak zijn. Ik ga proberen de textuuroverdracht door middel van geometriecorrelatie te krijgen, hoewel de multi-perspective rendering en Hockney-stijl rendering ook nog wel best interessant lijken. Bij die laatste stond als commentaar 'interesse in kunstgeschiedenis en kunstkritiek kunnen van pas komen'. De doorsnee burgie ruikt dan 'eikes, iets buiten mijn vakgebied!', ik ruik 'hey, een excuus om nog een vakje bij letteren te volgen!' Ik heb namelijk nog 4 studiepunten over die ik buiten mijn faculteit mag volgen... Het probleem is dat de meeste interessante vakken er 5 of 6 hebben. Oplossing: ik moet nog 58 studiepunten opnemen, dus: gaan voor het jaar van 59 studiepunten en dan neem ik de filmgeschiedenis voor 5 studiepunten Walter, euh, Yolande!
Uw blogschrijver zucht. De torusrendering is nog niet eens halfweg. Tijd overhoop dus om u eraan te herinneren anderen aan te zetten dit blog te lezen. Uw blogschrijver wenst namelijk eeuwige roem te verwerven, in tegenstelling tot Billy Talent's lyrics. Achja, tijd dan maar voor de taaltip.

bTaal: Creatief met Meervouden (II)
Vorige keer hebben we gezien dat we -ums en -a vrij kunnen verwisselen. Een korte opfrisser:

Ten tijde van Sabenums heeft de Sp.ums geprotesteerd tegen minimums in de geluidsnormen. 'Ahums!' zei die kerel van het UmsCV tegen die van het UmsBVV, die antwoorde met 'Eurekums!'

Dit heerlijke principe kunnen we nu uitbreiden naar die torus die zich op mijn achtergrond wanhopig probeert te renderen. Is het namelijk torussen of tori? Het enige logische antwoord is: beide. Door consistentie hierin kunnen we dan ook een substantiële verkorting van het dagelijks taalgebruik teweegbrengen als volgt:

De twee zi hebben mij vele ki toegeworpen. Onderti keek hun mamums mij boos nums. Ik keerde mijn blik snel naar twee mi die in de boom ti mezelf en de mamums zaten.

Hoezee! Mijn output is klaar om door mij teleurgesteld geïnspecteerd te worden! Ik verlaat u bij deze, maar gezien ik nog vele renderavonden te gaan heb ti nu en vrijdag, wanner het binnen moet, vermoed ik dat u nog van mij zal horen. Vergeet niet te reageren en het nieuws te verspreiden, en tot de volgende!

Don't be afraid to redefine superiority on a daily basis. be the B.

B. Redefining Superiority since 1986.

4 comments:

Rodikal said...

Eindelijk weer een blogpost van BeTheB, we hebben er lang op moeten wachten (dit hoort eigelijk bij de eerste post, maar daar kan ik geen commentaar posten). Maar die tori zijn precies een lastig probleem. Ben je er zeker van dat je overal hetzelfde coordinatensysteem gebruikt? Alleszinds veel succes met de verdere oplossing.

Forceflow said...

BeTheB wint !

Anonymous said...

Graphic nachtjes.. ontwerp nachtjes .. om zot van te worden! Gruwel! Sorry dat k u alleen laat :)

Anonymous said...

Haha alwaar een zalige Blog van BB, het is te hopen dat hij nu wel de tijd en ballen heeft om regelmatig te updaten;)

goe bezig Ben!